Σάββατο, 10 Μαρτίου 2012

Μέταλλα Και Ιχνοστοιχεία. Ποια είναι απαραίτητα και από πού τα αντλούμε;


Πρόκειται για λέξεις που χρησιμοποιούν ανελλειπώς οι διατροφολόγοι. Πόσοι ωστόσο καταλαβαίνουμε τι σημαίνουν; Ποια είναι τα απαραίτητα μέταλλα και ιχνοστοιχεία για τον οργανισμό και από πού τα αντλούμε; Μάθετε στο παρακάτω άρθρο.

 
Τα μέταλλα είναι δομικά στοιχεία των οστών και των δοντιών, ενώ διατηρούν τον φυσιολογικό ρυθμό της καρδιάς μας και της συστολής των μυών. Παράλληλα, ρυθμίζουν την ισορροπία υγρών στο σώμα και βοηθούν στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού.
 
Τα ιχνοστοιχεία αποτελούν μια κατηγορία μετάλλων, που συναντώνται στον οργανισμό σε μικρές ποσότητες.
    
 Τα απαραίτητα:

Μαγνήσιο: Βοηθά στον σχηματισμό αντισωμάτων και τη μείωση της πίεσης. Το αντλούμε από γαλακτοκομικά προϊόντα, ξηρούς καρπούς, κόκκινο κρέας, λεμόνι, δημητριακά, φακές και πράσινα λαχανικά.
Ασβέστιο: Είναι απαραίτητο για την υγεία των δοντιών και των οστών, καθώς και για την πήξη του αίματος. Το αντλούμε από τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα ρεβίθια, τις φακές, τα πράσινα λαχανικά, τη σόγια, τους ξηρούς καρπούς και τα θαλασσινά.
   
Κάλιο: Ρυθμίζει τη λειτουργία του νευρικού συστήματος και προλαμβάνει τις αρρυθμίες. Το αντλούμε από το γάλα, τα πουλερικά, το κόκκινο κρέας, το κουνουπίδι, το σέλινο, τα παντζάρια, τις σταφίδες, τα καρότα, τα ψάρια, τους ξηρούς καρπούς, τα δημητριακά και τη σόγια.
 
Νάτριο: Συμβάλλει στην καλή λειτουργία του μυϊκού συστήματος. Παράλληλα βοηθά στη διατήρηση της ισορροπίας των υγρών του οργανισμού και την ενδυνάμωση των νεύρων. Το αντλούμε από το αλάτι, τα θαλασσινά, τη φέτα και τη γραβιέρα, τις παστές σαρδέλες και τα δημητριακά.
 
Σίδηρο: Απαραίτητο για τη σύνθεση της αιμοσφαιρίνης και ορισμένων ενζύμων, που είναι υπεύθυνα για τη μεταφορά οξυγόνου στα όργανα και τους μυς. Κατ’ επέκταση συμβάλλει στην ανάπτυξη, αυξάνει την αντίσταση στις ασθένειες και προλαμβάνει την κόπωση. Το αντλούμε από το συκώτι, τον μαϊντανό, τις σαρδέλες, το κρέας, τις φακές, τους ξηρούς καρπούς και τα δημητριακά.
   
Φθόριο: Βοηθά στη διατήρηση της υγείας των οστών και των δοντιών. Παράλληλα ενδυναμώνει τον οργανισμό ενάντια στις μεταδοτικές ασθένειες. Το αντλούμε από τον μαϊντανό, το ηλιέλαιο, τα παντζάρια, το λάχανο, τα αντίδια, το μουρουνέλαιο και το σκόρδο.
 
Ιώδιο: Ενεργοποιεί τους μυς και τα κύτταρα του νευρικού συστήματος, αλλά και τον σχηματισμό των ορμονών του θυροειδή αδένα. Το αντλούμε από τα λαχανικά, το μουρουνέλαιο, τα θαλασσινά, τα ψάρια, το ιωδιούχο αλάτι, τα φιστίκια και το συκώτι.

insite.com.cy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου