Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012

Τέσσερα βήματα για να διώξεις μακριά το άγχος από τη δουλειά σου



Το άγχος επηρεάζει την παραγωγικότητά σου και δρα αντίθετα στην επίτευξη των στόχων σου. Δίδαξε στον εαυτό σου πώς να χειρίζεται την κατάσταση, ξεπέρασε το φόβο και διεκπεραίωσε την εργασία σου. Μάθε τον τρόπο εδώ!


1.    Θυμήσου: Το ποτήρι είναι μισογεμάτο
     Τα τελευταία χρόνια μας έχουν διδάξει ότι η εργοδότησή μας σε μια εταιρεία δεν είναι δεδομένη. Αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να είσαι ευχαριστημένος/η σε ένα άσχημο εργασιακό κλίμα. Όμως, κάθε εργασία που αναλαμβάνεις δες την ως ευλογία, αφού υπάρχει ακόμα δουλειά για να ασχολείσαι. Σκέψου το, θα προτιμούσες τα πράγματα να πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο και να κάθεσαι στο γραφείο σου περιμένοντας την αποτυχία; Δεν είναι καλύτερα όταν η εταιρεία πηγαίνει καλά και ο καθένας έχει αρκετή δουλειά να κάνει; Στην περίοδο που διανύουμε, το καλύτερο είναι να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο. Οπότε, την επόμενη φορά που θα σου ανατεθεί ένα project, μην αγχωθείς για τη δουλειά που σε περιμένει. Απλώς χειρίσου την.

      2.    Διαχώρισε τη δουλειά.
       Μάθε να κατηγοριοποιείς και να οργανώνεις τη δουλειά που έχεις να κάνεις.
      Αν προσπαθήσεις να τα κάνεις όλα μαζί, είναι φυσικό ότι θα αγχωθείς γιατί δεν θα ξέρεις από πού να αρχίσεις. Αυτό θα δημοιυργήσει έναν φαύλο κύκλο και το άγχος σου θα αυξάνεται. Αν επικεντρωθείς σε ένα, σε αυτό που πρέπει να κάνεις τώρα, θα μειώσεις την ανησυχία. Θέσε ρεαλιστικούς, ημερήσιους στόχους, και επικεντρώσου σε αυτούς. Όταν επικεντρωθείς σε μικρούς στόχους και τους πετύχεις, θα καταφέρεις να μειώσεις το άγχος και θα μπορέσεις στη συνέχεια να θέτεις όλο και υψηλότερους. Όλοι μαζί θα συνθέτουν την επιτυχή διεκπεραίωση της εργασίας σου.  


      3.    Υπολόγισε και επικοινώνησε
          
        Το άγχος προκαλείται επίσης από μη ρεαλιστικούς στόχους. Όταν αναλαμβάνεις κάτι καινούργιο, αυτό που δημιουργεί το άγχος είναι ο χρόνος διεκπεραίωσης. Πριν αγχωθείς, υπολόγισε πόσο χρόνο θα χρειαστείς. Πόσος χρόνος απομένει πριν το deadline; Υπάρχει αρκετός για να τακτοποιήσεις όλα τα ζητήματα που υπάρχουν; Η άσκηση αυτή θα σε βοηθήσει, καθώς θα δεις το άγχος σου να μειώνεται με το που θα οργανώσεις το χρόνο σου.


        4.    Αποδέξου το αναπόφευκτο
           Πρέπει να κατανοήσεις ότι αυτό που είναι να συμβεί, θα συμβεί. Το project θα τελειώσει, μπορεί και όχι. Μπορεί να ολοκληρωθεί με τις δοθείσες παραμέτρους, μπορεί και όχι. Όποιο και να’ ναι το αποτέλεσμα όμως, το project τελειώνει και υπάρχει φως στο τέλος του τούνελ. Και όποιο φως και να είναι, σε κάποιο σημείο, το άγχος που βιώνεις, οι στόχοι που έθεσες και η δουλειά που ανέλαβες, θα ολοκληρωθούν. Αυτό που θα μείνει είναι η αναγνώριση, ότι προσπάθησες να τα καταφέρεις, όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα. Έτσι, γνωρίζοντας ότι η δουλειά που σου προκαλεί το άγχος τελειώνει, είναι από μόνο του ισχυρό φάρμακο για να το πολεμήσεις. Θα βγεις από αυτό με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, και η συνειδητοποίηση αυτή θα σε βοηθήσει να ξεπεράσεις το άγχος σου.

          insite.com.cy

          Δεν υπάρχουν σχόλια:

          Δημοσίευση σχολίου